Cum iti alegi antrenorul personal

Dupa ce ti-ai stabilit un buget si stii cat esti dispus sa investesti, trebuie sa iei in calcul alte cateva aspecte:

Tine cont de ce iti doresti/ obiectivele tale (in mare).

Spre exemplu, iti doresti sa slabesti, sa cresti mobilitate sau forta, sa cresti rezistentei in alergare sau sa imbunatatesti tehnica pe bicicleta. In functie de aceste obiective, iti cauti o persoana specializata.

Din punctul meu de vedere, ideal ar fi sa gasesti pe cineva specializat in mai multe sporturi pentru ca un astfel de antrenor personal vine cu beneficii: stie sa combine tehnici din fiecare sport astfel incat sa maximizati rezultate: pe de o parte prin combinarea miscarilor, si pe de alta parte prin motivatia pe care reusesti sa ti-o pastrezi atunci cand antrenamentele nu sunt repetitive.

Asadar, vezi care sunt specializarile acestuia si asigura-te ca detine un certificat care sa le ateste.

Cel putin la fel de importanta este personalitatea (sau stilul) acestuia.

Cauta-ti un om cu care sa iti faca placere sa petreci timpul, in preajma caruia sa poti sa te simti confortabil. Spun asa pentru ca veti deveni parteneri si pentru asta este nevoie de incredere reciproca si de putina chimie. J

Imagineaza-ti ca te va insoti la antrenamentele zilnice si veti petrece peste 6 ore pe saptamana impreuna, poate ca este important sa iti faca placere sa va revedeti.

Stilul de lucru si cum isi motiveaza “elevii”.

Ideal ar fi ca antrenorul sa isi ajusteze stilul si in functie de stilul pe care il identifica la cursant, insa nu intotdeauna se intampla asta, de aceea trebuie sa incerci sa afli tu daca este genul tau. Iti recomand sa te analizezi putin si sa vezi ce anume te motiveaza pe tine. Sa fie mai degraba “genul majoreta” – te incurajeaza, este pozitiv si te intelege; sau mai degraba “genul militar” – riguros, autoritar, rigid.

Apoi va trebui sa iti cauti antrenorul, iar aici ori mergi pe recomandari din randul prietenilor, ori cauti sali de fitness care pun la dispozitie antrenori personali.

Orice varianta ai alege, rezerva-ti timp pentru o discutie cu acesta (sau aceasta) inainte de a te apuca de lucru pentru a vedea cat sunteti de compatibili!

One Comment

  1. Carolina

    Draga Valentin, iti multumesc pentru intrebare! Imi cer scuza ca nu ai gasit totul pus la punct pe site, este inca in lucru. Dar asta nu ma opreste sa iti raspund si sa incerc sa te ajut cu pustiul tau. 🙂 Ce varsta are el?
    In general, copiii cauta joaca. Alergarea nu este cea mai antrenanta & distractiva activitate pentru ei, posibil ca din aceasta cauza sa te refuze, pur si simplu i se pare plictisitor. Celor mici din zilele noastre le lipsesc jocurile copilariei noastre: sotron, 123 la perete stai si multe altele care erau mai antrenante datorita competitiei si timpului petrecut alaturi de alti copii.
    Recomandarile mele ar fi urmatoarele:
    1. Incearca sa vezi daca vrea sa te insoteasca cu bicicleta sau cu rolele/ trotineta, posibil sa ii fie mai usor, sa i se para mai distractiv si sa te alegi si tu cu o alergare mai apropiata de ritmul tau.
    2. Incearca sporturi noi, nu neaparat ture lungi de parc, ci sprinturi prin parc, mici intreceri pe distante foarte scurte. Incearca sa implici si alti membri ai familiei si sa nu ii comunici ca ati iesit la antrenament, sa o priveasca ca pe o joaca, timp petrecut alaturi de parinti, in natura.
    3. Exista tot felul de joculete cu jaloane, sotron, coarda, ascunselea, genuflexiuni, fandari, alergare pe loc, care sa il tina motivat si curios timp de cel putin 30 min astfel incat sa transpire putin. Atata timp cat se distreaza, iti va dori sa se intoarca. Exista si programe parinte-copil/copii, pe care le promovez si care cel mai bine sunt facute in compania unui antrenor care va reprezenta o autoritate prin simplul fapt ca este o persoana externa in fata carora cei mici “vor sa dea bine”.
    4. Incearca sa implici, pe cat posibil, si alti copii in aceste jocuri, astfel incat sa simta ca petrece timp cu prietenii, sa nu simta ca a iesit sa faca sport.
    5. Ai rabdare si nu te da batut! In fiecare saptamana/ in fiecare zi, incearca sa faci un pas mic in fata: un exercitiu nou, o alimentatie mai echilibrata etc.
    Succes si tinem aproape!
    Daca ai nevoie de mai multe sfaturi sau un program de antrenament, ma gasesti pe email la: carolinapilca88@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *